FMO 2018-10-12T12:29:17+00:00

MEER TIJD OVER VOOR
DUURZAME INVESTERINGEN

MINDER PROCESSEN EN MEER TIJD VOOR DE CORE BUSINESS. MET K2 IS FMO VAN 25 NAAR 10 PROCESSEN GEGAAN.

FMO (de Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden) is de Nederlandse ontwikkelingsbank. De afgelopen 46 jaar heeft FMO investeringen gedaan in de private sector in ontwikkelingslanden. Met een totale investeringsportefeuille van 9,2 miljard euro behoort FMO tot de grootste bilaterale ontwikkelingsbanken voor de private sector.

Migratie vanuit InfoPath naar K2

FMO gebruikt K2 Blackpearl en K2 Smartforms voornamelijk voor de vastlegging van verschillende bancaire processen en als document management systeem (in combinatie met CRM en SharePoint). FMO gebruikte eerder Microsoft InfoPath in combinatie met K2 dat echter niet naar tevredenheid functioneerde. Bovendien stopt Microsoft binnenkort met de ondersteuning van InfoPath. Tijdens de migratie heeft Indocs samen met FMO processen geoptimaliseerd en samengevoegd waardoor het aantal verschillende processen is gereduceerd van 25 naar 10.

SmartForms

FMO maakt nu gebruik van K2 Smartforms. Het voordeel van SmartForms ten opzichte van InfoPath is dat het 50% efficiënter is door het gebruik van generieke onderdelen. Formulieren worden zoveel mogelijk in herbruikbare onderdelen opgeknipt. Wanneer bijvoorbeeld de header van de formulieren gewijzigd moet worden, kan deze wijziging op één plek worden gedaan en is de wijziging in elk formulier zichtbaar.

Eenvoudig documenten uploaden

Sinds de ingebruikname van SmartForms is het gebruik van papier tot een minimum gereduceerd. Hierbij speelt het nieuwe Upload Document-proces een belangrijke rol. Dit is een relatief simpel sub-proces dat in ieder ander proces terugkomt en waarmee eenvoudig documenten in SharePoint geüpload worden.

Door middel van het Upload Document-proces worden goedkeuringen in de processen als metadata opgeslagen in SharePoint. Deze documenten worden “bevroren” d.m.v. SharePoint permissions, waardoor een solide audit trail ontstaat.

Een sterk team

Onze intensieve samenwerking heeft de live-gang van de processen en de acceptatie bij de eindgebruikers aanzienlijk versneld. De technische kennis en ervaring van de Indocs consultants overstijgen het K2 platform. Dit is van cruciaal belang gezien de koppelingen van K2 met achterliggende systemen zoals Microsoft Dynamics CRM, SharePoint en Exchange.

We ondersteunen FMO nog steeds, via de consultants of de helpdesk, om de K2-processen in de dagelijkse bedrijfsvoering te blijven optimaliseren.

Meer weten?

Chat met ons »

WE KUNNEN JE BELLEN

…OF MAILEN

ONS BEZOEKADRES

Pythagoraslaan 101
3584 BB Utrecht
+31 30 233 13 15
info@indocs.nl